Koenig K-Summit XXL gr.67 łańcuchy śniegowe
Wysyłka w: 24 godziny
Koszt dostawy: GRATIS
Opis produktu
Łańcuchy marki Thule wytwarzane były zawsze przez włoską firmę Koenig, o 50-cio letniej tradycji w branży motoryzacyjnej. Obecnie Koenig działa jako odrębna marka łańcuchów śniegowych, zaś łańcuchy z logo Thule są dostępne tylko do wyczerpania zapasów.
Łańcuchy śniegowe Koenig K-Summit – rozwiązania techniczne
K-Summit to łańcuchy śniegowe – nakładki, które możesz zastosować we wszystkich typach samochodów osobowych, niezależnie od prześwitu pomiędzy kołem, a elementami zawieszenia lub układu hamulcowego. Są wszechstronne również pod takim względem, że można je stosować w przypadku, gdy producent wyklucza użycie tradycyjnych łańcuchów (nawet tych z ogniwem 7 mm) z uwagi na ryzyko uszkodzenia czujników ABS i ESP lub nadkola.
K-Summit opasają tylko bieżnik opony i nie mają w swojej budowie wewnętrznej obręczy – to nieoceniona zaleta, gdyż w nowoczesnych autach czasami zdarza się, że mimo dużej ilości miejsca we wnęce nadkola, odległość koła od elementów zawieszenia lub układu hamulcowego wraz z systemami ABS i ESP jest niewystarczająca.
Zanim zdecydujesz się na konkretny model łańcuchów śniegowych sprawdź dokładnie instrukcję obsługi swojego pojazdu. Zalecamy skorzystanie z konfiguratora, który fachowo określi, jakie łańcuchy śniegowe są odpowiednie do Twojego auta.
Seria łańcuchów śniegowych (nakładek) Koenig K-Summit reprezentuje najwyższą klasę łańcuchów samochodowych. Wyróżniają się uniwersalnością, wygodą stosowania i nietuzinkowym wzornictwem. Ta perfekcyjna linia produktów jest doceniana w branży automotive za wiele zalet, jakie oferuje. Jeśli szukasz unikalnych łańcuchów na koła wysokiej jakości to jesteś w odpowiednim miejscu.
Uważamy, że jakość tego produktu jest ponad miarę jego ceny. Łańcuchy śniegowe niskiej jakości mogą spowodować kosztowne i trudne do naprawy uszkodzenia zawieszenia, czujników ABS, ESP lub pęknięcie nadkola. Sam oceń, ile jest wart Twój pojazd i czy warto ryzykować.
Jeśli posiadasz sportowe auto z obniżonym zawieszeniem K-Summit również będzie odpowiednim rozwiązaniem. To produkt, który często polecamy w przypadku, gdy nie można zastosować klasycznych łańcuchów śniegowych, bo nie pozwala na to odległość koła od elementów zawieszenia (kolumna MacPhersona, sprężyna).
Aby dopasować łańcuchy śniegowe K-Summit wystarczy tuż po zakupie przeprowadzić prostą jednorazową regulację (rozpięcie ograniczników i określenie dystansu od felg) – dokładne wskazówki znajdziesz w instrukcji. Nasi pracownicy także służą pomocą w tej czynności.
Łańcuchy-nakładki K-Summit są zbudowane w taki sposób, by ograniczyć dynamiczne unoszenie elementów znajdujących się na oponie i sprawić by były doskonale do niej dopasowane. W praktyce chodzi o to, by maksymalnie ochronić nadkola przed ewentualnym zetknięciem z łańcuchami, nawet w autach o małym prześwicie w obrębie kół, elementów zawieszenia i układu hamulcowego.
Nakładki łańcuchów śniegowych Koenig złożone są w unikalny wzór: na panelach jezdnych z tworzywa umieszczone są twarde kołki. Ogniwa, które je łączą posiadają wplecione w poprzek stalowe pręty kruszące lód. Ich budowa maksymalizuje przyczepność na ośnieżonych lub oblodzonych drogach zapewniając Tobie pewną i bezpieczną jazdę. Za trwałość i niezawodność łańcuchów śniegowych K-Summit odpowiada wykonanie z wysokiej jakości hartowanej stali manganowo-niklowej.
Możesz być spokojny o swoje ulubione aluminiowe felgi, łańcuch nie ma z nimi styczności. Przy poprawnym montażu nie ma ryzyka ich uszkodzenia w trakcie korzystania z K-Summit.
Montaż łańcuchów śniegowych na koła Koenig K-Summit jest bardzo prosty i komfortowy, nie wymaga wysiłku. Jak to zrobić?
Łańcuch składa się z czterech lub pięciu paneli jezdnych połączonych ogniwami. Panele jezdne, a dokładniej
- 2 z czterech sztuk paneli (rozmiar: K-Summit i K-Summit XL)
lub
- 3 z pięciu sztuk paneli (rozmiar: K-Summit XXL i K-Summit VAN)
ułóż na oponie, następnie nałóż na jedną ze śrub w kole tuleję (która jest centralnym elementem produktu) i ją dokręć, potem dociągnij dźwignię z mechanizmem zapadkowym – ona odpowiada za napięcie łańcucha na oponie. Gotowe: możesz ruszać.
Sprężyny napinające zapewnią Ci idealne przyleganie łańcucha do opon i spokojną podróż.
Ważna informacja: nie montuj łańcuchów K-Summit na śrubach antykradzieżowych. Produkt zamocuj na oryginalnej śrubie lub nakrętce koła.
Jeśli jesteś posiadaczem jednego z określonych modeli samochodów marki z grupy Volkswagen (VW, Audi, Skoda), zanim dobierzesz łańcuchy śniegowe sprawdź osadzenie opony na feldze.
Łańcuchy śniegowe w ofercie Taurus
Jeżeli przestrzeń między oponą a nadkolem w Twoim aucie pozwala na montaż łańcuchów o większych oczkach, a także zależy Ci na bardziej ekonomicznym rozwiązaniu sprawdź łańcuchy Taurus Auto 9 mm.
Łańcuchy śniegowe Koenig K-Summit – podsumowanie najważniejszych cech zestawu nakładek na koła
• uniwersalne - możliwe stosowanie we wszystkich typach samochodów osobowych (niezależnie od wysokości zawieszenia)
• występują w 4 opcjach rozmiarowych:
K-Summit, K-Summit XL, K-Summit XXL oraz K-Summit VAN
• szybki i prosty montaż
• tuleja mocująca z ergonomicznym uchwytem ułatwia montaż na kole: wystarczy jeden ruch dłonią
• składane ramiona ułatwiają przechowywanie, zestaw jest umieszczony w wytrzymałym impregnowanym i estetycznym opakowaniu
• mocowanie na oryginalnej nakrętce lub śrubie koła (nie stosować na śrubach antykradzieżowych)
• certyfikaty i homologacje: Ö-Norm 5117, UNI 11313, TUV
• komplet zawiera dwie nakładki na dwa koła napędowe, zestaw do przystosowania na odpowiednim kole, instrukcję montażu oraz podstawowe części zapasowe
• gwarancja 5 lat
Specyfikacja
Wysokość ogniwa od opony (mm) | nakładki |
Ilość łańcuchów w komplecie | na jedną oś |
Element samonapinający | |
Osłony felg aluminiowych | |
Ogniwa kruszące lód | |
Sposób montażu | jednoetapowy |
Spełniają normę | ÖNORM 5117, ÖNORM 5119, TÜV |
Porady i uwagi
Uwaga ! Przed dokonaniem zakupu łańcuchów upewnij się, że instrukcja samochodu nie zabrania montażu tradycyjnych łańcuchów na kole Twojego samochodu.
Za źle dobrane łańcuchy firma Taurus nie odpowiada.
Na cenę łańcuchów ma wpływ stop stali, z którego są wykonane, gęstość siatki, a także dodatkowe systemy ułatwiające montaż i demontaż oraz systemy napinające.
Zakładanie łańcuchów warto przetrenować przed sezonem lub zaplanowanym wyjazdem, np. w ciepłym pomieszczeniu - garaż. Dzięki próbnym montażom unikniemy późniejszych problemów w trudnych warunkach pogodowych i drogowych.
Montaż łańcuchów najlepiej przeprowadzać na równym terenie w miejscach bezpiecznych, nie utrudniających poruszania się po drodze innym użytkownikom. W przypadku wjazdu w zaspę śnieżną nie należy montować łańcuchów ze względu na brak możliwości ich prawidłowego montażu.
Łańcuchy należy montować na kołach osi napędowej. W przypadku pojazdów, w których oś tylna jest osią napędową, zaleca się także nałożenie łańcuchów na oś kierowaną, celem poprawy manewrowania pojazdem podczas pokonywania zjazdów.
W przypadku łańcuchów nie posiadających samonapinaczy, po przejechaniu kilkunastu metrów, należy sprawdzić ich ułożenie oraz naciąg.
Kierując pojazdem posiadającym łańcuchy na oponach, należy manewr ruszania i zatrzymywania pojazdu wykonywać powoli, bez gwałtownego przyspieszania. Nie wolno przekraczać prędkości 50 km/h. Przy dłuższych podróżach należy regularnie sprawdzać stan łańcuchów. W czasie jazdy z łańcuchami zamontowanymi na oponach, należy unikać najeżdżania na twarde i ostre krawędzie, jak krawężniki, kamienie.
W celu zwiększenia długotrwałości łańcuchów, w miarę możliwości należy: odwrócić je na drugą stronę przy ich ponownym zakładaniu, unikać jazdy po "czarnej" drodze, czyścić po użyciu, a przed ich schowaniem wysuszyć.
Porady i uwagi
Uwaga ! Przed dokonaniem zakupu łańcuchów upewnij się, że instrukcja samochodu nie zabrania montażu tradycyjnych łańcuchów na kole Twojego samochodu.
Za źle dobrane łańcuchy firma Taurus nie odpowiada.
Na cenę łańcuchów ma wpływ stop stali, z którego są wykonane, gęstość siatki, a także dodatkowe systemy ułatwiające montaż i demontaż oraz systemy napinające.
Zakładanie łańcuchów warto przetrenować przed sezonem lub zaplanowanym wyjazdem, np. w ciepłym pomieszczeniu - garaż. Dzięki próbnym montażom unikniemy późniejszych problemów w trudnych warunkach pogodowych i drogowych.
Montaż łańcuchów najlepiej przeprowadzać na równym terenie w miejscach bezpiecznych, nie utrudniających poruszania się po drodze innym użytkownikom. W przypadku wjazdu w zaspę śnieżną nie należy montować łańcuchów ze względu na brak możliwości ich prawidłowego montażu.
Łańcuchy należy montować na kołach osi napędowej. W przypadku pojazdów, w których oś tylna jest osią napędową, zaleca się także nałożenie łańcuchów na oś kierowaną, celem poprawy manewrowania pojazdem podczas pokonywania zjazdów.
W przypadku łańcuchów nie posiadających samonapinaczy, po przejechaniu kilkunastu metrów, należy sprawdzić ich ułożenie oraz naciąg.
Kierując pojazdem posiadającym łańcuchy na oponach, należy manewr ruszania i zatrzymywania pojazdu wykonywać powoli, bez gwałtownego przyspieszania. Nie wolno przekraczać prędkości 50 km/h. Przy dłuższych podróżach należy regularnie sprawdzać stan łańcuchów. W czasie jazdy z łańcuchami zamontowanymi na oponach, należy unikać najeżdżania na twarde i ostre krawędzie, jak krawężniki, kamienie.
W celu zwiększenia długotrwałości łańcuchów, w miarę możliwości należy: odwrócić je na drugą stronę przy ich ponownym zakładaniu, unikać jazdy po "czarnej" drodze, czyścić po użyciu, a przed ich schowaniem wysuszyć.
Opinie o produkcie