Regulamin reklamacji
Regulamin reklamacji towarów zakupionych w firmie Taurus Active sp. z o.o.
Obowiązuje od 01.08.2014r.
Definicje:
Taurus Active - firma Taurus Active Sp. z o.o. z siedzibą w Mikołowie, ul. Wieczorka 11.Sklep - jednostka handlowa, nabywająca towary w firmie ZPH Taurus Marek Senczek, do dalszej odsprzedaży konsumentowi.
Konsument - klient detaliczny dokonujący zakupu w Sklepie.
Dokumentacja reklamacyjna posprzedażna - komplet dokumentów zawierający: zgłoszenie reklamacyjne wydrukowane z systemu Taurus Reklamacje, paragon/faktura Konsumenta.
Dokumentacja reklamacyjna przedsprzedażna - komplet dokumentów zawierający: zgłoszenie reklamacyjne wydrukowane z systemu Taurus Reklamacje wraz z podanym numerem faktury zakupu w Taurus Active Sp. z o.o..
W związku z napływem do Polski produktów pochodzących z nieznanego źródła, Taurus Active Sp. z o.o. oświadcza, iż udziela gwarancji wyłącznie na te produkty, które zostały wprowadzone do sprzedaży na terenie Polski przez Taurus Active Sp. z o.o., w jej sieci dystrybucji. Produkty sprowadzone do Polski i oferowane do sprzedaży, poza dystrybucją Taurus Active Sp. z o.o. nie będą objęte gwarancją przez Taurus Active Sp. z o.o. i takie reklamacje należy kierować do sprzedającego.
- Wszystkie towary oferowane do sprzedaży przez Taurus Active Sp. z o.o. objęte są gwarancją, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Uznanie reklamacji za słuszną następuje wtedy, gdy powstałe uszkodzenia są wynikiem wad materiałowych lub fabrycznych.
- Szczególnie zaleca się ścisłą współpracę Sklepu Taurus Active Sp. z o.o. tak, aby obsługa reklamacyjna czy gwarancyjna przebiegała bezkonfliktowo i satysfakcjonująco dla Konsumenta.
- Sklepy współpracujące z Taurus Active Sp. z o.o. mają obowiązek przeprowadzenia następującej procedury reklamacyjnej:
- Sklep dokonuje wstępnej oceny reklamowanego towaru i sprawdza dowód zakupu dla stwierdzenia aktualności czasu gwarancji,
- Sklep kompletuje wymaganą dokumentację reklamacyjną, sprawdza czy nie został przekroczony okres trwania gwarancji i czy Konsument dopełnił ewentualnych, zastrzeżonych w gwarancji przeglądów gwarancyjnych lub innych warunków,
- Sklep dokonuje elektronicznego zgłoszenia reklamacji w systemie Taurus Reklamacje.
- Po otrzymaniu potwierdzenia zgłoszenia reklamacji z systemu Taurus Reklamacje, Sklep przesyła reklamowaną część wraz z dokumentacją reklamacyjną do Taurus Active Sp. z o.o. na swój koszt. Taurus Active Sp. z o.o. nie będzie odbierać żadnych przesyłek wysłanych na jej koszt,
- Taurus Active Sp. z o.o. nie będzie rozpatrywać reklamacji, które nie zostały wcześniej zarejestrowane przez sklep w systemie Taurus Reklamacje*,
- Po uznaniu reklamacji, Taurus Active Sp. z o.o. odeśle reklamowany produkt na własny koszt, w przypadku, gdy reklamacja nie zostanie uznana, Taurus Active Sp. z o.o. odeśle reklamowany produkt na koszt adresata – Sklepu, na podstawie faktury za pobraniem, zgodnie ze stawkami określonymi w warunkach transportu,
- Sklep jest zobowiązany do poinformowania Konsumenta, w ustawowym terminie 14 dni, o uznaniu bądź odrzuceniu reklamacji wraz z określeniem sposobu i czasu realizacji reklamacji – naprawy bądź wydania produktu wolnego od wad.
- Sklep jest zobowiązany do niezwłocznego zarejestrowania reklamacji w systemie Taurus Reklamacje i wysłania reklamowanego towaru wraz z kompletną dokumentacją do Taurus Active Sp. z o.o., by czas oczekiwania Konsumenta był możliwie najkrótszy. Taurus Active Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne opóźnienia w rozpatrzeniu reklamacji wynikające z otrzymania niekompletnej dokumentacji reklamacyjnej lub opóźnienia w przesłaniu reklamowanego towaru.
- Taurus Active Sp. z o.o. zobowiązuje się do naprawy reklamowanego towaru lub jego wymiany na nowy w ciągu 30 dni, po otrzymaniu go ze Sklepu wraz z kompletną dokumentacją. Jeżeli rozpatrzenie reklamacji wymaga np.: sprowadzenia produktu z zagranicy, wydania opinii przez rzeczoznawcę, czyli w sytuacjach nadzwyczajnych, czas jej rozpatrzenia wydłużony jest do 90 dni.
- Taurus Active Sp. z o.o. zobowiązuje się, w ciągu 7 dni roboczych, od otrzymania reklamacyjnego towaru wraz z wymaganą dokumentacją, do przekazania informacji Sklepowi czy reklamacja jest zasadna, a w przypadku jej zasadności – jaki będzie sposób i czas jej załatwienia.
- Sklep jest zobowiązany do wymontowania i zamontowania reklamowanej części na własny koszt.
- Odpowiedzialnością za towar z tytułu gwarancji, w rozumieniu ustawy o sprzedaży konsumenckiej, nie są objęte uszkodzenia spowodowane przez:
- nieprawidłową i niezgodną z przeznaczeniem: eksploatację, konserwację, przechowywanie; szczególnie, gdy towar do użytku rekreacyjnego (amatorskiego) wykorzystywany był do uprawiania sportów wyczynowych, w warunkach ekstremalnych.
- wypadki, kolizje czy inne sytuacje losowe,
- naturalne zużycie produktu, w wyniku użytkowania, co dotyczy w szczególności takich elementów jak: ogumienie, okładziny hamulcowe, napęd, linki hamulcowe i przerzutki, chwyty kierownicy, siodełka (otarcia i pęknięcia), tuleje, oringi, pierścienie z gąbki, ślizgi, elementy montażowe, uszczelki do amortyzatorów przednich i tylnych, zerwane gwinty, golenie górne, łańcuchy, zębatki kasety, manetki tarcze hamulcowe, narzędzia, pancerze,
- uszkodzeń powstałych w wyniku niewłaściwej instalacji, transportu i przeładunku, używania niezalecanych przez producenta podzespołów, materiałów eksploatacyjnych oraz uszkodzeń mechanicznych powstałych z winy użytkownika, jak również uszkodzeń wynikłych na skutek nie stosowania się do załączonej do produktu instrukcji.
- dokonanie przez klienta modyfikacji produktu, przeróbek, wadliwego montażu, samodzielnych napraw produktów,
- również, gdy zostaną zniszczone i utracone numery seryjne.
- Firma Taurus Active Sp. z o.o. nie gwarantuje poprawnej pracy zakupionego podzespołu/elementu z wyposażeniem użytkownika; w wypadku połączenia wraz z innym elementem gwarancją objęty jest tylko zakupiony element. Firma Taurus Active Sp. z o.o. nie gwarantuje poprawnej współpracy i kompatybilności nabytego podzespołu z pozostałym komponentami będącymi w posiadaniu użytkownika pochodzącymi z firm trzecich.
- Odpowiedzialności z tytułu gwarancji nie podlega towar, dla którego dokonano zgłoszenia reklamacyjnego po terminie (po upływie dwóch miesięcy od powstania niezgodności produktu z umową i po upływie miesiąca w przypadku reklamacji gwarancyjnej).
- Odpowiedzialności z tytułu gwarancji nie podlega towar, który nie ma: karty gwarancyjnej/paragonu lub faktury
- Reklamacje przedsprzedażne podlegają w/w procedurze.
- Informujemy, że czas magazynowania produktu po wydaniu decyzji i dokonaniu naprawy/wymiany wynosi dwa tygodnie. W przypadku nieodebrania produktu po upływie dwóch tygodni zostanie naliczona opłata magazynowania w wysokości 10,00 zł za każdy jeden dzień.
* od 01.08.2014r. Taurus Active Sp. z o.o. będzie rozpatrywać tylko i wyłącznie reklamacje zgłoszone uprzednio w systemie Taurus Reklamacje.